středa 6. srpna 2008

To musím mít

Na nedávné dovolené, při návštěvě Jičína, jsem v místním hračkářství narazil na model trabanta. Přesněji řečeno není to přímo model, protože na něm není ani uvedeno měřítko. Je to spíše hračka, má i setrvačník, ale je z kovu a je provedena velmi věrně a pěkně.

Samozřejmě jsem si ho hned koupil a začal se trochu více zajímat o existenci modelů starších aut z bývalého východního bloku. A zjistil jsem, že se mi líbí daleko více než běžně dostupné modely západoevropských aut. Asi je to proto, že kdysi tu jiná auta než škodovky, wartburgy, trabanty, lady a dačie téměř nejezdily a mě tak lákaly modely aut, které jsem na vlastní oči nikdy neviděl. Dnes naopak jsou západoevropské a japonské auta na našich silnicích vcelku běžná (samozřejmě až na různé sportovní modely apod.) a starší výše zmíněná auta pomalu, ale jistě mizí, a upadají tak v zapomnění.

Začal jsem pátrat a na modely dačie či olcitů jsem nenarazil, ale modely trabantů, wartburgů i lad lze s trochou trpělivosti sehant. Nejvíce mě ale potěšila firma abrex, která nabízí modely škodovek. A hlavně modely v měřítku 1:43 jsou opravdu nádherné. Ty si prostě musím koupit.
Posuďte sami:

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Na Vánoce jsem dostal model Škody 120 L, kterou pak všichni mužského pohlaví obdivovali :-) -davee