čtvrtek 17. července 2008

E3 2008 mým pohledem


Tak se nám slavná E3 blíží ke konci. Tři hlavní konference už proběhly (Microsoft, Nintendo, Sony) a tak tu napíšu mé skromné postřehy. Abych řekl pravdu, zajímají mě pouze hry. Žádné nové periferie ani online služby, prostě pouze hry. A z hlediska nich byla pro mě letošní E3 velmi slabá.


První na řadě byl Microsoft.
Ukázal hratelné ukázky z Falloutu 3, Residenta evila 5 (obě ovšem budou i na PS3), Fable2, Gears of war 2, Viva piňata a Banjo kazooie (pro mě jedna z nejočekávanějších her, jelikož dnešní doba je pro plošinovky hodně špatná). Jistě všechny to budou bezesporu výborné hry, ukázky taky vypadaly skvěle, ale kde je nějaká novinka? Hry jako SceneIt a Guitar hero se mi nechce ani zmiňovat. Pro mě to nejsou hry, ale spíš interaktivní zábava, ať si pod tím každý představí co chce. Přeci jen novinka – Lips, ovšem opět zklamání, je to jen napodobenina Singstar.Pak nějaké JRPG, ale zas nic nového.

A nakonec přišla údajná bomba. Ohlášení Final fantasy XIII na X360. Ano z hlediska dlouhodobé exkluzivity této série na playstationech to je velmi zajímavé překvapení, ale pořád to je to FFXIII o kterém víme už nejméně 2 roky, jen se podívá i na jinou konzoli.

Microsoft nepřinesl z hlediska her absolutně nic nového, pouze ukázal již známé hry. Takže pro mě osobně zklamání.

Druhé na řadě bylo Nintendo. To je už pro mě několik posledních let v těžkém útlumu. Samozřejmě ne z hlediska úspěchů a prodejů, ale z hlediska her. Neříkám, že hříčky typu Wii Sports, Wii Fit apod. jsou špatné, ale já chci pořádné hry, ne hříčky, ne party hry. A těch nabízí Wii poskrovnu. A jejich konference v tom jen pokračovala. Ano bude tady sonwboard, který se bude hrát na balance boardu, další šílení králici nový díl Wii Sports, Wii music, pro mě nudný Animal crossing , Star Wars: The Clone Wars (hvězdné války mě nezajímají) a Call of duty (jediná „normální“ hra). Ale kde je třeba nová Zelda nebo Mario (prý se ale na nich pracuje) nebo nějaká nová hra, a ne jen další, i když výborná, pokračování zaběhnutých sérií? Prostě nic. Snad jen na NDS bylo zajímavé ohlášení Grand theft auta, ale žádné konkrétnější informace se neobjevily. Nintendo jde svým směrem, což netvrdím, že je špatné, ale pro mě to je naprosto nezajímavé. Škoda.

Jako poslední proběhla konference Sony. A v podstatě pokračovala v tom, v čem její předchůdci. Téměř žádné nové hry, jen ty o kterých se již ví. Ale přeci jen tu pár novinek bylo.

O Resistence 2 se mluví a píše již déle, i nějaká vide byla vypuštěna, ale nový trailer vypadal velmi hezky, a abych řekl pravdu, tak jako jediný mě aspoň trochu z „velkých“ her zaujal. Hry na PS2 a PSN přeskočím (i když se tam objevilo několik zajímavých her – třeba nový Ratchet).

Ovšem na PSP byla ohlášena jedna hra, o které se zatím vůbec nevědělo a která vypadá velmi slibně (Loco roco 2 a Patapon 2 budou jistě taktéž výborné, ale opět se o nich již vědělo). A tou je Resistence: Retribution.

Samozřejmě každého hned napadne ( a již i na některých fórech jsem to četl), že to bude nějaký bídný port Resistence z PS3, což je ale pěkná blbost. Bude to originální (ve smyslu nová, ne konverze) 3rd person střílečka z prostředí Resistence (bude to vztah asi něco jako Killzone na PS2 a Killzone: Liberation na PSP). Taktéž jsem četl, že ovládaní v tom případě bude stát za starou belu. To nikdo zatím nemůže vědět, ale pokud bude vyřešeno tak skvěle jako u Syphon filtera, tak se není čeho bát (mám ten pocit, že to dělá i stejné studio, co Syphona, ale nejsem si jistý).Čili pro mě v podstatě jediné velmi pozitivní překvapení.

Poté Sony oznámila dvě nové hry na PS3 - DC Universe Online a MAG, obě jsou to multiplayerové hry, takže nic pro mě. Poté opět již dříve ukazovaný Infamous (ten mě docela zajímá, tvůrcum ze Sucker puch celkem věřím). A pak byla oficiálně ohlášena jedna z nejočekávanějších her na PS3 – God of war 3, ale bylo to celkem zklamání, protože trailer neukázal zhola nic, a ani žádné bližší informace nebyly sděleny.

Kdybych měl tedy shrnout mé dojmy: Microsoft neukázal nic nového, jen již známá pokračování, Nintendo ukazovalo jen své hříčky a na NDS jednu novou hru a Sony ukázala 2 nové, ale pouze MP hry, a jednu velmi zajímavou PSP hru Ale i tak to byla bída. Z hlediska nových her, je tak pro mě mírným vítězem Sony, ale jak se říká: mezi slepými jednooký král.

5 komentářů:

IceZiky řekl(a)...

musim naprosto souhlasit, ze letosni e3 byla bida, bida a bida. ale btw chtel jsem se znovu zeptast taky delam blog o hrach, co si na sve blogy dat vzajemne odkazy? muj blog si muzes prohlednout tady http://pcgamers.blog.cz/

Anonymní řekl(a)...

Škoda, že ti Animal Crossing připadne nudný, protože já jsem u něho strávil spoustu a spoustu času. Ta hra je totiž propracována do nejmenšího detailu. -davee

Majkl řekl(a)...

Davee: to je pravda, že je hra propracovaná, ale je to strašně na dlouho, a chtělo by to hrát poměrně často a v různou dobu, a na to já jsem neměl čas. Chvíli jsem to zkoušel a nijak mě to nechytlo, holt tento typ her mě moc nebere. Ale přítelkyně to na GC docela dlouho hrála a moc ji to bavilo, ale po nějaké době ji to taky už přestávalo bavit.
Na Gamecubu ji ještě hodně bavil Luigi mansion a Pikmini, ty zbožňuje. Teď využívám GC hlavně na Mario football a Mario tennis, ve dvou je to skvělé!

Majkl řekl(a)...

IceZiky: Ok až budu mít více času, tak na něj mrknu

Anonymní řekl(a)...

Good dispatch and this mail helped me alot in my college assignement. Thanks you as your information.