úterý 1. července 2008

Mé fotbalové legendy

Mám rád fotbal. Rád si ho zahraji stejně tak rád ho sleduji v televizi. Můj první velký fotbalový turnaj, který si jakžtakž pamatuji bylo MS v Itálii 1990. Sice si z něj pamatuji jen útržky, ale nejvíc se mi vepsal do paměti Tomáš Skuhravý, možná i proto, že poté byl jedním z prvních hráčů, který přestoupil po revoluci do prestižní italské Serie A a stal se tam hvězdou, ale to už je jiný příběh.

Následovaly další turnaje, ale nejraději asi vzpomínám na MS 1994 v USA, ze kterého se mi již vybaví hodně zápasů, hráčů a gólů. A právě v této době, tj. v polovině 90.let hrálo nejvíce hráčů, které jsem obdivoval a rád sledoval. Když tak uvažuji, mými favority byli většinou hráči, kteří uměli a nebáli se udělat něco navíc, ačkoliv to nemuselo být vždy nejefektivnější.

Právě na MS 1990 v Itálii předvedl několik svých šílených zákroků kolumbijský brankář René Higuita, kterého asi většina dnešních fanoušků nezná, ale který se mi vepsal hluboko do povědomí. Myslím, že stojí za to shlédnout video s jeho zákroky, góly a častým zapojováním do hry.

Jako ochutnávku se stačí podívat na jeho asi nejslavnějším zákrok:

Žádné komentáře: