neděle 6. července 2008

Přenosná Lara


Včera jsem se překonal a konečně jsem dohrál Tomb raider Legend na PSP. Kdybych měl hru hodnotit, tak skutečně nevím jak. Zhruba třetina hry mě skutečně bavila, druhou třetinu hry jsem projel docela vlažně a zbytek jsem hrál už jen proto, abych hru dohrál.

Tomb raider Legend je portem z velkých konzolí a z pohledu hratelnosti je to konverze takřka identická ((jelikož jsem hrál i PS2 verzi, kterou jsem z nedostatku času dojel zhruba do poloviny). Zdála se mi o něco jednodušší, což se vzhledem k omezením daným PSP musí spíše ocenit. Konkrétně se jedná o ty pasáže hry, kde Lara bojuje s přesilou nepřátel nebo s bossy. V podstatě je vyloučené, aby vás nepřátelé zastřelili a tak stačí držet spoušť a automatické zaměřování, při tom se neustále pohybovat a máte vyhráno.

Z hlediska technického zpracování je hra trochu rozporuplná. Grafika je trochu hrubší a kostrbatější než u PS2 verze a prostředí (především pozadí) méně ostré.

Celkově bych vzhledem k možnostem PSP řekl, že je grafika pouze průměrná. Ovšem překvapivě některé úrovně (hned úvodní Bolívie a především úroveň odehrávající se v Ghaně) byly velmi pěkné, až jsem si říkal, proč se celá hra nemůže odehrávat v Africké džungli. V některých situacích, většinou na velkých otevřených prostranstvích, se hra celkem viditelně zpomalovala.

Kameru je klasicky, díky absenci druhého analogu, potřeba neustále centrovat, na což si člověk zvykne a není to až takový problém. Ovšem nastanou i situace, kdy při skocích se kamera velmi nevhodně sama natáčí a vy nestačíte centrovat nebo kdy kameru vzhledem ke stísněným prostorům ani vycentrovat nelze. Ale není to nic drastického, co by znemožňovalo hru hrát.

Výše popsané problémy, související s konverzí, ovšem překvapivě nejsou hlavím problémem této hry. Tím je samotná hratelnost.

Až na výše zmíněnou zhruba třetinu z celkových 12 hodin jsem se totiž při hraní celkem nudil. Bavily mě ty části, kde bylo nutné hledat cestu, skákat apod., ale střílení mě nebavilo a řešení puzzle se mi zdálo překvapivě docela neoriginální a jednotvárné (otoč pákou, dostaň bednu na spínač), což není problém konverze, ale samotné hry. V tomto ohledu Laru pro mě dosti výrazně převálcovala série Prince of Persia (Revelations a Rival Sword) a to i na PSP a i přes jejich jen lehce nadprůměrná hodnocení. Možná, že kdybych si zahrál TR:Legend na X360, tak bych se bavil mnohem více, jenže stále vidím větší problém v motivací hrát, než v zaostalosti PSP verze.

Jsem zvědavý jak dopadne připravovaný nový díl Tomb raidera, ale Legend mě docela zklamal. Ještě jsem nikdy žádný předešlý díl Tomb raidera nedohrál až do konce a tak trochu doufám, že mě bude více bavit remake prvního dílu než mě bavil TR:Legend.

Lara asi trochu zaspala, a i když se o tomto dílu, po celkem průměrném TR:Chronicles a rozpolruplném TR: Angel of Darkness, mluvilo jako o návratu ke kořenům a navrácení ztracené slávy, mě teda nijak zvlášť nepřesvědčil. Mnohem více než na nového Tomb raidera se těším na nového Prince of Persia nebo až si někdy zahraji Uncharted na PS3.

Žádné komentáře: