pátek 25. července 2008

Noční kvalita

Jako každé léto, když jsem měl prázdniny nebo dovolenou, mám čas sledovat filmy, které normálně z časových důvodů sledovat nemohu. Konkrétně mám na mysli filmy, které ČT2 uvádí v rámci filmového klubu. Ať už jde o filmy z různých koutů světa (Irán, Maďarsko atd.) nebo o tzv. americké nezávislé filmy.

V poslední době jsem shlédl např. tyto filmy: Ztraceno v překladu, Věčný svit neposkvrněné mysli, Sekretářka nebo třeba včerejší Tábor tygrů a všechny byly vynikající. Škoda, že některé jdou tak pozdě. Obávám se, že přes rok mi opět spousta skvělých nočních filmů uteče. Samozřejmě je tu možnost si daný film nahrát, jenže občas zapomenu nachystat video nebo nemám čas přes den film shlédnout.

Škoda, že tyto filmy nejdou v rozumných časech nebo třeba v pátky a soboty, kdy často v televizi skutečně bývají naprosto tragické filmy.

Bohužel vkus většinových diváků je trochu jiný, ale i přesto si myslím, že spousta těchto filmů by zaujala i běžného diváka, jenže jsou tam titulky, někdy mají delší rozjezd….

Je to prostě strašná škoda, protože to jsou často vynikající filmy a ne vždy jsou to jen intelektuální filmy pro velmi náročného diváka, které kromě filmových kritiků a pár intelektuálu nemohou nikoho jiného zaujmout. Viz. třeba včerejší vynikající Tábor tygrů.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

pozor na pravopis-většinový...to není překlep ale evidentně neznalost